سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش و دارایی، هر عیبی را می پوشانند و تنگدستی و نادانی، هرگونه عیبی را آشکار می سازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :5
کل بازدید :235278
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/16
1:13 ص
دی 93 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

مراسم تودیع و معارفه مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان با حضور هنرمندان ،مسئولین بسیج و ارگانهای فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان در ابتدای مراسم  محمود احمدی مسئول سابق کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان در مدت 6سال مدیریت خود پرداختند.

  فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان سمنان نیز ضمن تشکر و سپاسگزاری از زحمات برادر محمود احمدی  ،برای مدیر جدید کانون موفقیت روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمودند.

در ادامه امیر نظری مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان به بیان برنامه های آتی خود پرداختند.

در پایان با اهدای لوح و هدیه ناقابل از رحمات برادر محمود احمدی تقدیر گردید و حکم مسئولیت برادر امیر نظری توسط فرمانده محترم سپاه ناحیه بسیج شهرستان سمنان به ایشان داده شد.


  
  

مراسم تودیع و معارفه مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان با حضور هنرمندان ،مسئولین بسیج و ارگانهای فرهنگی هنری شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان در ابتدای مراسم  محمود احمدی مسئول سابق کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان در زمان تصدی این مسئولیت بیان نمودند در ادامه   فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان سمنان ضمن تشکر و سپاگزاری از زحمات برادر محمود احمدی در مدت مدیریت ایشان ،برای مدیر جدید کانون موفقیت روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمودند.

در پایان امیر نظری مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان به بیان برنامه های آتی خود پرداختند.


  
  

جشنواره سراسری تئاتر بسیج

به گزارش خبرنگار سیمرغ بسیج هنرمندان استان سمنان اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در استان کرمانشاه با حضور هنرمندان بازیگر عرضه تئاتر و سینما همچون بهروز بقایی ، کورش زارعی ، علی سلیمانی ، محمود پاک‏نیت ، حمید ابراهیمی و ........ و همچنین اساتید هنرمند در این عرصه از جمله دکترمحمود عزیزی ،  دکتر نصرالله قادری ، دکتر کشن‏فلاح ، استاد جلیل فرجاد و .... و با حضور مسئولین سازمان بسیج هنرمندان از جمله سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور دکتر قنادیان و سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه و دیگر مسئولین مرتبط با سازمان بسیج و این جشنواره برگزار شد.
 
در میان اسامی نفرات برگزیده یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج نام جناب آقای حسین حسام نژاد هنرمند بسیجی دامغانی از استان سمنان بابت مقام دوم بازیگری مرد در بخش خیابانی برای تئاتر سحر مارافسای و نام جناب آقای مجید وحیدی هنرمند بسیجی دامغانی از استان سمنان بابت مقام دوم بازیگری مرد ب در بخش خیابانی برای تئاتر سحرمار افسای می درخشد.    

 

 

 

 


  
  

 

جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان سمنان

هفتمین دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان سمنان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان هفتمین دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان سمنان همزمان با سالروز حماسه 9 دی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد. غلامرضا پهلوان دبیر جشنواره و مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در همین رابطه یادآور شد که تعداد 70 اثر در چهار رشته نقاشی،گرافیک ،نگارگری و کاریکاتور از هنرمندان بسیجی استان به دبیرخانه جشنواره ارائه و پس داوری آثار نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد:

در رشته نقاشی

مقام اول:  جناب آقای محمد اختری

مقام دوم: جناب آقای عادل سعدالدین

مقام سوم : سرکار خانم طاهره ابولی

تقدیری : سرکارخانم حورا کسائیان

در رشته گرافیک (پوستر)

مقام اول:  جناب آقای جلال طاهریان

مقام دوم:  جناب آقای علیرضا صداقتی

مقام سوم:  سرکار خانم مریم حسنی

تقدیری :  جناب آقای یاسر قمی

در رشته کاریکاتور

مقام اول:  جناب آقای مهدی عزالدین

مقام دوم:  سرکار خانم فاطمه صداقتی

مقام سوم: جناب آقای وحید طاهری

مقام اول:  سرکار خانم انسیه جباری

تقدیری : سرکار خانم سارا مزین زاده


  
  

 

جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان سمنان

مراسم اختتامیه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان سمنان همزمان با سالروز حماسه 9 دی در سالن حکیم الهی شهرستان سمنان با حضور صاحبان آثار از شهرستان های سراسر استان و باحضور دستگاه های فرهنگی هنری استان برگزار شد . به گزارش خبر نگار ما در این مراسم علی عشق مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان شبکه سازی و استفاده از فرایندهایی مانند جشنواره ها راراه برون رفت از مشکلات موجود در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بوسیله هنر ارزشی دانست و افزود با شبکه های هم دل و هماهنگ و فرآیندهای موجود بسیج نیز می توان برکید دشمنان انقلاب اسلامی غلبه کرد  .

طی این مراسم گزارش اقدامات انجام شده و سیر وروند آن توسط دبیرخانه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان توسط غلامرضا پهلوان مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ونماینده هیئت داوران این جشنواره بیان شد . پهلوان در بیانات خود گفت ما برای جلب آثار این جشنواره آثار دریافتی بصورت اینترنتی و آثار ارسالی هنرمندان استان سمنان و آثار تولید شده در ورکشاپ دموکراسی اشغال که در تابستان سال جاری با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد وآثار تولیدی در ورکشاپ گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی برگزار شد یعنی از 4 روش اقدام نمودیم که خوشبختانه درنتیجه آثار فاخر و متنوعی در این فرایند به دبیرخانه جشنواره رسید . داور دیگر این جشنواره ابوالفضل دلارام استاد بومی هنرهای تجسمی این استان بود که از وی نیز تقدیرشد .

در این مراسم لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان به آنان تقدیم و از پیشکسوت هنر های تجسمی جناب آقای محمد بنی اسدی تجلیل بعمل آمد .

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در مناسبت های آتی از دیگر برنامه های تداوم این جشنواره خواهد بود


  
  

 

ورک شاپ بزرگداشت سالروز 9 دی

 

به همت انجمن تجسمی بسیج هنرمندان برگزار گردید  :

ورک شاپ هنرهای تجسمی بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ،همزمان با سالروز حماسه 9 دی ورکشاپ هنرهای تجسمی به همت انجمن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان سمنان با حضور هنرمندان رشته های نقاشی ، گرافیگ ،نگارگری و کاریکاتور از شهرستان های سمنان،گرمسار و دامغان برگزار گردید .این ورکشاپ  به صورت کارگاه یک روزه با هدف تبیین و پاسداشت سالروز حماسه 9 دی و در موضوعات ذیل برگزار گردید و آثار تولید شده نیز در هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی استان سمنان شرکت داده شدند  :
-حماسه 9 دی  

  - حقیقت و زیبایی در ساحت هنر(به جهت تبین مبانی نظری حکمت هنر و زیبایی شناسی اسلامی)

- هنر به مثابه رسانه

- استقلال فرهنگی و هنری

- سبک زندگی ایرانی اسلامی

- جهاد فرهنگی،اقتصادی،علمی و سازندگی

- استکبار ستیزی

- وحدت اسلامی(هبستگی و حسن همجواری)

- تداوم فرهنگ علوی(غدیر ،عاشورا،امید، انتظار و ظهور)

- فرهنگ پایداری(حماسه مقاومت،ایثار،شهادت،آزادگی)

- انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچکس

- افشای فتنه گروهک های تکفیری به ویژه گروهک تکفیری داعش

- چالش های هنر در حوزه جنگ نرم( مقابله با شبکه های ماهواره ای و رسانه های مهاجم)






 


93/10/9::: 7:43 ع
نظر()
  
  

با سلام و ادب و احترام


سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار می نماید :


ورکشاپ نقاشی ، گرافیک ، کاریکاتور و نگارگری


مکان : فرهنگ سرای کومش سمنان


زمان : از ساعت 9 صبح تا ساعت 19


روز یکشنبه 7/9/1393


آثار تولیدی این ورکشاپ در هفتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج مورد داوری واقع خواهد شد

 

مقدم شما را گرامی می داریم

 

بسیج هنرمندان استان سمنان - انجمن هنرهای تجسمی

 


93/10/1::: 1:46 ع
نظر()
  
  

هوالجمیل

تجلی حقیقت و زیبایی

هفتمین دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج

نقاشی/نگارگری/گرافیک/کاریکاتور

«هنر مشام جان زیبا پسند طالبان جمال حق را معطر می کند »امام خمینی( ره) 

 

عبارت فوق که ناظر به نیاز فطری بشر به «زیبایی و حقیقت» است میتوان موضع و منظر هنر انقلاب اسلامی را تبین نموده ودر عین حال میزان اهمیت هنر در پاسخگویی به نیازهای فطری جوامع بشری را روشن سازد.وقتی حضرت امام (ره)فرمودند: «هنر صیقل دهنده اسلام ناب محمدی واسلام ائمه هدی(ع)است» بدون شک به حقیقت انکار ناپذیر نسبت« حقیقت وزیبایی» هنری تاکید ورزیده اند.

فلوطین حکیم نئو افلاتونی نیز گفته است: «هنر طالب حقیقت و زیبایی است» و معتقد بود حقیقت و زیبایی یک امر واحد است. حقیقت آنگاه که امری مجرد و معنایی که اسباب تفکر است،حقیقت است و آنگاه که تجسد یابد و به صورتی محسوس تجلی کند،زیبایی نامیده می شود. لذا آنچه در این جشنواره هنری حائز اهمیت بسیار است زیبایی مبتنی بر حقیقت است. بدیهی است در این میان تلاش های هنری مشتمل بر ابداعات و نو آوری در سبک گزینی و تکنیک که به انگیزه دستیابی به زبان و بیانی نو ( بدیع ) صورت گیر ، قطعاً مورد توجه داوران و اعضای هیئت علمی (بخش همایش نظری)قرار خواهد گرفت.

هر زمان نو صورتی و نو جمال                                                            تا ز نو دیدن فرو میرد ملال

برگزار کنندگان جشنواره هنر های تجسمی بسیج هنر مندان بر این باورند که یکی از رسالت های هنر و هنرمندان نو آوری است چرا که این باور ناظر بر دریافت حکمی ما از کلام الهی است که(کل یوما هو فی شان) بنابراین نوآوری در همایش های هنری بر حسب یک ضرورت اجتناب ناپذیر و وظیفه هنرمند اصیل می باشد.

ناگفته نماند این تلقی از نوآوری هرگز با «نو» به مفهوم«مد» و یا «مدرنیزم» یکی نمی باشد.

به هر تقدیر سازمان بسیج هنرمندان در راستای فراهم نمودن بستر مناسبی برای تبین مبانی نظری هنر ایرانی ـاسلامی به جهت دستیابی به زبان و بیان هنری مستقل و بدیع ، همچنین ارتقا کیفی آثار هنری در حوزه نقاشی ، نگارگری ، گرافیک ، کاریکاتور و همچنین پژوهش و نشر دستاورد های تحقیقاتی علمی و هنری پژوهشگران در سراسر کشور به موازات برگزاری نمایشگاه آثار بر گزیده هنرمندان خلاق به برگزاری همایش علمی و نظری نیز اقدام می نماید. بدین وسیله از علاقه مندان به شرکت در این حوزه دعوت به عمل می آید که با توجه به مطالب زیر به ارسال آثار نظری وپژوهشی خود در قالب مقالات هنری اقدام نمایند.

اهداف

- تبین و ترسیم مفاهیم عالی دینی به واسطه هنر و اندیشه والای هنرمندان

- استفاده از ظرفیت های تخصصی اندیشگی فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی برای ترویج مفاهیم انسانی در جهان معاصر

-  ایجاد زمینه های تعامل میان هنر مندان بسیجی خلاق و فعال در عرصه هنر های تجسمی

- هم اندیشی با انگیزه انتقال تجارب علمی و هنری پژوهشگران سراسر کشور

موضوعات

- حقیقت و زیبایی در ساحت هنر(به جهت تبین مبانی نظری حکمت هنر و زیبایی شناسی اسلامی)

- هنر به مثابه رسانه

- استقلال فرهنگی و هنری

- سبک زندگی ایرانی اسلامی

- جهاد فرهنگی،اقتصادی،علمی و سازندگی

- استکبار ستیزی

- وحدت اسلامی(هبستگی و حسن همجواری)

- تداوم فرهنگ علوی(غدیر ،عاشورا،امید، انتظار و ظهور)

- فرهنگ پایداری(حماسه مقاومت،ایثار،شهادت،آزادگی)

- انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچکس

- افشای فتنه گروهک های تکفیری به ویژه گروهک تکفیری داعش

- چالش های هنر در حوزه جنگ نرم( مقابله با شبکه های ماهواره ای و رسانه های مهاجم)

بخش های جشنواره

- نقاشی(تکنیک آزاد)

اندازه ضلع کوچکتر حداقل 50 واندازه ضلع بزرگتر حداکثر 250 سانتیمتر باشد.

- نگارگری

بدیهی است از نظر هیات داوران آثاری که با موضوعات مطرح شده در متن فراخوان ارائه شود از اولویت های خاصی برخوردار خواهد بود. به طور مثال در حوزه هنر تهذیب ،نگارگران محترم میتوانند به طراحی نشانی برای بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا ، مادران شهید (غزه)و شهدای هسته ای از این اولویت بر خوردار گردند.

استفاده از مصالح و مواد سنتی و اکریلیک قابل قبول است.

- گرافیک(پوستر)

هنر مندان می توانند آثار خود را بر روی CD در ابعاد 70*50با فرمت

  Jpeg و dpi300 تا تاریخ مقرر به دبیر خانه استانی جشنواره هنرهای تجسمی بسیج ارسال نمایند.

- کاریکاتور                                                                                                                                                 

تکنیک (دستی یا دیجیتالی) آزاد است.  اندازه آثار آزاد است.

تذکرات:

- هر هنرمند می تواند حداکثر با ارسال 3 اثر به دبیرخانه استانی در جشنواره شرکت نمایید.

- شرکت در همه بخش های جشنواره به طور همزمان بلامانع می باشد.

-رشته های نقاشی و نگارگری به صورت 2 مرحله ای( انتخاب اولیه بر ارسال تصویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده اصل اثر)  صورت می پذیرد .از این رو اعلام اسامی مرحله اولیه به معنی پذیرش قطعی تلقی نمی شود و هنرمندان شرکت کننده می بایست اصل آثار را تا تاریخ مقرر به دبیرخانه استانی جشنواره تحویل نمایند در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی شده و از جشنواره حذف خواهند شد

- اصل آثار دریافتی پس از برگزاری جشنواره به صاحبان آثار عودت داده خواهند شد.

- کیفیت تصاویر ارسالی آثار باید نشان دهنده جزییات اثر برای هیات انتخاب جشنواره باشد.

- به همراه آثار لازم است فرم ارسال آثار که شامل مشخصات هنرمند می باشد ارسال شود.

- دبیرخانه جشنواره حق چاپ ، تکثیر ، نشر  و ارائه نمایشگاهی آثار را دارد.

گاه شمار جشنواره:

- آخرین مهلت ارسال آثاربه دبیر خانه جشنواره استانی 5 آذر 93

جوایز در هر بخش(در مرحله استانی جشنواره)

- در مرحله استانی به برگزیدگان هر بخش جوایز نفیسی اهدا می گردد.

-نفرات برگزیده  جهت شرکت در مرحله کشوری جشنواره به دبیرخانه هفتمین دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج معرفی می گردد.

جوایز در هر بخش(در مرحله کشوری جشنواره)

- به نفرات اول هر بخش مبلغ 30.000.000ریال ، نفرات دوم20.000.000 ریال و نفرات سوم 10.000.000 ریال جایزه اهدا خواهند شد .

- به آثار شایسته تقدیر در هر رشته مبلغ 5.000.000ریال اهدا خواهد شد.

- در بخش نقاشی به دلیل تعدد آثار به 9 نفر جایزه اهدا خواهد شد. ( سه نفر اول، 3نفر دوم ، 3 نفر سوم)

- برای دریافت فرم شرکت در جشنواره به نشانی www.semnanhonar.parsiblog.ir رجوع فرمایید ویا با شماره33441646 -023 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان تماس حاصل نمایید ویا به کانون های بسیج هنرمندان در شهرستانها مراجعه نمایید.

نحوه ارسال آثار به دبیرخانه دائمی جشنواره های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان:

1- ارسال پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی : سمنان - میدان کوثر - بلوار شهید مصطفی خمینی -خیابان بهشت - جنب بنیاد مسکن شهرستان سمنان - ساختمان سردار شهید خالصی - طبقه سوم - سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان 

2- ارسال از طریق پست الکترونیکی به نشانی : semnanhonar@chmail.ir

 

آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ 6/10/1393 تمدید شد

سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان – انجمن هنرهای تجسمی