سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردی که بیماری خشم و شهوت دارد، از حکمت بهره ای نمی برد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :5
کل بازدید :235293
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/16
4:21 ص
فروردین 96 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

روز بسیج هنرمندان

هاشمی در دیدار با اعضا کانون بسیج هنرمندان شاهرود گفت: هنرمند عاشق است و این عشق اوست که سبب می شود تا ورطه جنون نیز پیش رود و این اثرگذاری باشد در جامعه محقق شود و هنرمند مسلمان باید دغدغه جامعه،انقلاب و اسلام را داشته و در این مسیر حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی به مناسبت روز هنر اسلامی و سالروز شهادت آوینی در دیدار با اعضا کانون بسیج هنرمندان و پیشکسوتان هنر که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت سالروز هنر اسلامی و روز شهادت شهید آوینی و بسیج هنرمندان با بیان اینکه فعالیت های شهید آوینی به یادگار مانده و مستند روایت فتح او همچنان در اذهان است اظهار کرد: شهید آوینی الگویی برای همه هنرمندان متعهد و متدین ایران اسلامی و حتی هنرمندان سایر کشورهاست که خالصانه در این عرصه فعابیت داشت و آخر نیز به فیض شهادت رسید و ماندگار شد.

وی با بیان اینکه هنرمند باید در متن جامعه باشد افزود: هنرمند عاشق است و این عشق اوست که سبب می شود تا ورطه جنون نیز پیش رود و این اثرگذاری باشد در جامعه محقق شود و هنرمند اسلامی باید دغدغه جامعه و انقلاب و اسلام را داشته و در این مسیر حرکت کند.

هاشمی با بیان اینکه هنرمندان شهرستان شاهرود در عرصه های مختلف هنری بنام هستند بیان کرد: استاد میرباقری و استاد نوری و اساتید دیگر در رشته های مختلف هنری و فرهنگی توانسته اند در سطح کشور و حتی بین المللی خوش بدرخشند و سبب افتخار این شهر باشند.

وی با تشکر از زحمات مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود گفت: این کانون به همت آقای اعتماد و همه هنرمندان توانسته است خدمات شایانی را به عرصه فرهنگ و هنر شهرستان کند و باید تلاش کرد تا این محفل و سایر محافل ارزش تقویت شود و هنرمندان انقلابی را به جامعه معرفی و حمایت کند.

معاون استاندار سمنان با اشارهبه در پیش بودن انتخابات تاکید کرد: هنرمندان با ابزار هنر می توانند در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات و توجه دادن جامعه به اهمیت انتخابات و دخالت در سرنوشت جامعه و کشور خود نقش مهمی ایفا نمایند و باید از این پتانسیل عظیم استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در خدمت رسانی به جامعه و اقتصاد مقاومتی افزود: تلاش داریم با توجه به پتانسیل کشاورزی شهرستان مرز هوایی را در شهرستان ایجاد کنیم و تاکنون جلسات مختلفی را نیز برگزار کرده ایم و این تلاش ها ادامه دارد تا بتوانیم در جهت شکوفایی و رونق اقتصادی شهرستان به خصوص در عرصه کشاورزی گام موثری برداریم.

در این دیدار عباس اعتماد مسئول بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز گزارش از روند برنامه های اجرایی بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود در مناسبت ها و برنامه های مختلف به خصوص برگزاری یادواره شهدا هنرمندان و واقعه غدیر ارائه نمود.

اعضا کانون بسیج هنرمندان نیز نیازها و مشکلات خود را در عرصه هنر و فرهنگ مطرح نمودند.


  
  

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه چهارمین مسابقه استانی عکس «شکوه حضور» با حضور مسئولین و هنرمندان در نگارخانه سیمرغ فرهنگسرای کومش سمنان گشایش یافت.

میثم قدس پور دبیر اجرایی این مسابقه هدف از برگزاری نمایشگاه مسابقه عکس «شکوه حضور» استان سمنان را نمایش حضور و صلابت مردم غیور و استوار استان در صحنه های گوناگون انقلاب اسلامی از جمله راهپیمایی با شکوه یو الله 22 بهمن دانست. وی گفت : تعداد 300 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید که بین این آثار ، تعداد 24 اثر توسط هیات داوران انتخاب و  در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است .

وی در ادامه گفت: همچنین در این نمایشگاه 17 اثر از دو عکاس پیشکسوت استان محمدباقر قاسم و ابوالفضل حسنی که مربوط به راهپیمایی مردم استان در 22 بهمن 57 است ارائه شده است.

وی در پایان گفت : شایان ذکر است که چهارمین مسابقه استانی عکس «شکوه حضور» با مشارکت تعدادی از ادارات فرهنگی هنری استان از جمله سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد.


  
  

 

روز بسیج هنرمندان

حجت الاسلام والمسلمین امینی در دیدار با اعضا کانون بسیج هنرمندان شاهرود گفت: هنرمندان باید از زبان هنر برای تعالی و رشد اخلاق، معنویت و انسانیت در جامعه بهرمند باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی به مناسبت روز هنر اسلامی در دیدار با اعضای کانون بسیج هنرمندان، پیشکسوتان و هنرمندان شاهرود که در محل دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی بابیان اینکه هنرمندان باید با زبان گیرا، فراگیر و ماندگار هنر در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، اظهار کرد: هنرمندان با زبان هنر نقش خود را طی هشت سال دفاع مقدس به درستی ایفا کردند و اکنون در شرایط فعلی جنگ اقتصادی می توانند با بهره گیری از شور و جوشش انقلابی و حمایت از تولید داخل به تحقق شعار سال کمک کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان در راه انجام رسالت خود نباید از برخی بی مهری ها دلسرد و خسته شوند، گفت: هنرمندان با خلق آثار خود نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی به مردم ایفا می کنند چون هنر زبان بی گفتاری است که در دل خود سخن های بسیاری دارد که باید گفت نا امیدی هنرمندان به معنای مرگ هنرمند قلمداد می شود.

امام جمعه شاهرود هنرمندان را افرادی فراجناحی و بدون محدود شدن در زمان و مکان و گرایش های سلیقه ای برشمرد و بیان کرد: هنرمندان باید از زبان هنر برای تعالی و رشد اخلاق، معنویت و انسانیت در جامعه بهرمند باشند.

امینی، فرهنگ سازی و استفاده مناسب از فضای مجازی برای رشد و توسعه اخلاق و آگاهی بخشیدن به افراد جامعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و تصریح کرد: افرادی که در این حوزه برای قدرت طلبی و تخریب وارد می شوند که هنرمندان باید با زبان هنر آنها را متنبه و آگاه کنند و باید توجه داشت بد اخلاقی ها و هتک حرمت در فضای مجازی صدمه زدن به ارکان جامعه و ریختن آبروی مومن که نزد خداوند بسیار ارزشمند است که با نقد منصفانه بسیارمتفاوت و فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر خیلی کوتاه و مختصر، کار ساعت ها سخنرانی را به تنهایی پوشش می دهد، افزود: آموزش و استعدادیابی از سنین کودکی و پیش دبستانی به کودکان تضمین کننده ماندگاری هنر برای نسل آینده به شمار می رود.

امام جمعه شاهرود همچنین عنوان کرد: برگزاری آیین فصل شیدایی در شاهرود معجونی از به خدمت گرفتن هنرهای گوناگون است که هنرمندان با الگوبرداری از آن باید به صورت سالانه و مقیاسی شهرستانی درسال‌های آتی از آن استفاده کنند.


  
  

 

جواد جمیری، مسئول فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفتگو با  خبرنگار ما، در خصوص  جواد جمیری، مسئول فرهنگی، اجتماعی سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفتگو با  خبرنگار ما، در خصوص معرفی  شهید شاخص سال گفت:هر سال را با نام و یاد یکی از شهدای هنرمند آغاز می کنیم وامسال نیز مانند هر سال نوروز را و سال جدید را با نام شهیدی جاوید آغاز می کنیم . 

شهید  ماشاالله صفاری از شاعران انقلابی است که امسال را به نام او نام گذاری کرده ایم.

 

شهید شاخص سال 1396 بسج هنرمندان

زندگی نامه شهید : 

  بسم رب الشهداء و الصدیقین

  شهیدماشاالله صفاری ( بندی سیرجانی)از سال 1342در عنوان جوانی همراه با نهضت امام مبارزاتی را با رژیم ستمشاهی شروع کرد چند سال قبل از انقلاب با همراهی شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر (هفتاد و دو تن )مبارزاتش را گسترده تر کرد ایشان به همراه چند تن از دوستان بسیار نزدیکش بعنوان هسته های اولیه مبارزات علیه طاغوت در شهرستان سیرجان شناخته میشوند

شهید از ذوق و قریحه خود برای رسیدن به اهداف و پیشرفت انقلاب اسلامی استفاده میکرد و در مناسبات مختلف از استعداد خود بهره میگرفت و اشعارش باعث ایجاد شور در مردم مبارز سیرجان میشد

 پس از به اتش کشیدن مسجد جامع کرمان و سینما رکس ابادان یکی از شعارهای جاودانه اش را سرود :

 

مسجد کرمان را، کتاب قران را، رکس آبادان را، شاه به اتش کشید

            از جمله شعارهای دیگر:    

         بنازم خداوند اگاه را   خدایی که زد بر زمین شاه را    بت وبت پرستان گمراه را

                                                            و

مارا خمینی صاحب اختیار است   نه کارتر و نه شاه و بختیار است

هر روز محبوبیت او در بین مردم و مبارزان بیشتر وخشم رژیم ستمشاهی علیه او برانگیخته تر میشد .از انجا که در بدیهه سرایی خوش ذوق بود در بحبوحه رفتن شاه مردم مبارز به سردمداری شهید و دو تن ازدوستان بسیار نزدیکش وبا شعر ها و شعار های به موقع شهید که باعث شور مردم شده بود موفق به پایین اوردن مجسمه شاه شدند و انقدر فشار های ژاندارمری سیرجان به زیاد شد که به همراه همسرش شبانه از سیرجان فرار کردند و به کرمان رفت شعر ها گفت و شعار ها ساخت ودر اولین فرصت به سیرجان بازگشت وتا اخربه مبارزاتش ادامه داد  وبعد از انقلاب  با اینکه او پشنهادپست های گوناگون در سیرجان واستان کرمان داشت از جمله فرمانداری سیرجان و ... حتی اسلحه و محافظ همه را رد کرد و مخلصانه به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه داد 

       همانطور که خودش میگوید:

  نشدم منحرف از راه خدا                  بود با انکه بسی دام بلا

قصدم این بود به قران مجید             که شوم در ره اسلام شهید

از گناهان همگی پاک شوم             ابرومند در افلاک شوم

دل ز لذات جهان برگیرم                جام از ساقی کوثر گیرم

همانطور که وصیت کرده بود این شعر بر روی سنگ قبرش حک شد

او حدود بیست جزء قران را حفظ بود بارها بری جبهه نام نویسی کرده بود که دوستانش از او می خواستند پشت جبهه فعالیت داشته باشد او هم شعر میگفت هم مداحی میکرد و این را مدیون مادر بزرگوارش بود که در زمان رضا خان مدرس قران و مداح اهل بیت بود پرورش در دامان چنین مادری تقدیری چنین زیبا برایش رقم زد.

اذر ماه 1364در هفته بسیج هنگامی که کاروان راهیان کربلا برای یاری رساندن ،پشتیبانی و تقویت روحیه رزمندگان دلیر اسلام عازم مناطق جنگی بود کاروان فرهنگی ارشاد با ترکیبی قوی و منسجم وبا حضور جمع کثیری از شعرای استان و هنرمندان ونیروهای فرهنگی نیز عازم شدند تا رسالت هنر وادب را در قبال دفاع جانانه امتی مقاوم و تنها بانجام رساند در این میان ودر طول مسیر دو چهره درخشان بلحاظ خصوصیت های ویژه و خلوص و صفایشان توجه همراهان را به جلب نمود ماشاالله صفاری (بندی سیرجانی )که نمک هر انجمن بود و حسین ارسلان( رخشا ) که با سیر در عالم عرفان و ملکوت جذابیت خاصی در سخنانش مشهود بود و بالاخره پس از فراز و نشیب ها  وخاطرات بس شیرین وبیاد ماندنی کاروان به مقصد رسید انجا که میعادگاه همه عاشقان بود و هرانچه  و هر انکه می خواستی در ان جا می یافتی  هرچه بود عشق بود و هر که بود عاشق .

یک هفته ای با حضور کاروان در جمع رزمندگان در یگانهای مختلف می گذشت وپای این کاروان شعر و  آن دو همسفر ویژه به هر محفلی که میرسید شوری به پا میکرد و حالتی نو و اولین عکس العمل ان در مجاورت رزمندگان اسلام بلا فاصله متجلی میشد و هر کس سعی میکرد مقصود و منظور خویش را در قالب شعر ویا با حالتی موزون به طرف مقابل برساند  حتی پیش می امد که دلیر مردان از شاعران  وبخصوص (بندی )که تسلط  و مهارت عجیبی  در بدیهه سرایی داشت در خواست شعر فی البداهه ودر وصف هر شهر و دیاری میکردند و او نیز صادقانه و با خلوص و بدون تکلف برایشان شعر می سرود پس از طی مراحل شب شعری در محل مهدیه لشکر 41 ثارالله و با حضور شاعران تشکیل گردید بندی خود مجری شب شعر بود ودر لابلای اعلام برنامه ها وبه تناسب ودر قالب شعر سایرین شعری می سرود وشعر خویش را نیز عرضه میکرد ودر پایان جلسه نیز کل  محتوای جلسه را در قالب شعر تنظیم و به لشکریان اسلام هدیه کرد نوبت به رخشا که رسید گفت من یکی از افتخاراتم این است که 20سال معلم هستم و امروز در جمع شما خود را شاگرد مییابم و هر یک از شما را معلمی بزرگوار که باید درسها از شما گرفت و در لحظات پایانی جلسه ناگهان حالت نو در بندی پیش امد و اینبار که پشت میکروفون قرار گرفت با حالتی معصومانه و با خلوص عجیبی گفت من چون قصد دارم که       ان شاالله فردا شهید بشوم گفتم شاید فرصتی نباشد که همه اشعارم را برای شما بخوانم این بود که هرچه شعر داشتم امشب برای شما خواندم این گفته بالبخندی از جانب رزمندگان بدرقه شدو جلسه به پایان رسید در محل استراحت بندی حالت پیش امده را حفظ کرد و در خوابگاه سایرین را بدور خودش جمع کرد و مجلس ختمی برگزار نمود و حتی می گفت معمول است در مجالس ترحیم کاکائو میدهند من چون کاکائو ندارم مقداری نان بربری خشک بهمراه دارم و انها را اورد و به مهمانان دادو از انها خواست که برایش فاتحه بخوانند و طلب امرزش کنند این امر نیز به شوخی برگزار شد تا سرانجام روز موعود فرا رسید صبحگاه بیستم اذر 64 مقصد اسکله تبور (حورالعظیم)سنگرهای کمین رزمندگان واین خواست هردو انها بود حضور در ابتدایی ترین خطوط نبرد صبح روز 20پس از طی مسیر و حضور در اسکله تبور انتظار امدن قایق انان را بی تاب کرده بود هر یک سعی داشتند بی تابی خویش  و انتظار را با کاری پشت سر بگذارندگاهی صحبت با رزمندگان و گاهی گرفتن عکسهای یادگاری یکی از برادران ارشاد کرمان که بندی به او لقب عکاس الشعرا داده بود این مهم را عهده دار بود یعنی ثبت اخرین لحظات عمر دو سردار شعر و ادب ناگاه صدای بندی اورا متوجه خودش کرد که فلانی بیا من یک همشهری پیدا کرده ام سپس برلب اب ایستاد و گفت بیا اخرین عکس را با همشهری ام بگیر ورخشا نیز به انان ملحق شد و انگاه هردو شهید در اخرین لحظات قبل از سوار شدن بر قایق اخرین عکس خویش را گرفتند بالاخره انتظار بسر امد و قایق اماده شد همه چیز مهیاست گویا تقدیر این بوده که روز به نیمه برسد واین قایق که از ابتدای روز برادرانی برای راه اندازیش در تلاش بودند به مرکب شهادت تبدیل شد همه سوار شدند در ابتدای راه قایق ران برای گرفتن سوخت به سوی اسکله راند ودر میانه راه صدای غرش ضد هوایی و انفجار بمبهای دشمن در هم امیخت قبل از رسیدن به لبه دیگر اسکله راکتی در اب و پشت قایق منفجر شد و پس از ان درست در لبه اسکله ودر هنگام پیاده شدن حاضرین در قایق بمبی خوشه ای در فاصله یک متری بالای قایق منفجر شد و پس از لحظاتی گیجی و سر در گمی که شاید در اثر موج انفجار حاصل شد بندی و رخشا هریک با بدنی مجروح که اماج ترکش های بمب خوشه ای قرار گرفته بودبر گوشه ای از خاک افتاده بودند پس از ان زخمی ها به بیمارستان امام رضا (ع) در پشت خط منتقل شدند اما تلاش پزشکان مؤثرواقع نشد و دو عزیز  همراه هم به عهدی که بسته بودند وفا کرده و به شهادت رسیدند

اینک زندگی پر افتخار این شاعر خوب و صمیمی ومتواضع را براساس دست نوشته خودش مرور میکنیم :

من ماشاالله صفاری در بیستم دیماه هزار و سیصدو بیست و شش در سیرجان متولد شدم پدرم محمد جواد معروف به محمد جعفر پسر بخشعلی صفار از مردم ساردوئیه بوده و پداران او هم مسگر بوده اند که در گذشته ای دور از ساردوئیه به سعید اباد امده  و ماندگار شدند مادرم از طرف مادر نوه علی محمد یزدی است که او هم کاسب و رنگرز بوده و از یزد به سیرجان امده اما از طرف پدر دختر درویش جعفر است و درویش جعفر پسر درویش محمد علی از طایفه بچافچی و از تیره عباسلو است واین درویش محمد علی که عشایر اورا درویش مندلی میگفته اند شاعر و درویش بی نیاز بوده و اکثر عمر خود را با کتب مذهبی و ادبی گذرانده گر چه راه امرار معاشش کشاورزی بوده و از عایدات دهات بیدستان چنار کف و عباس اباد که مختصری از انها را مالک بوده روزگار میگذرانده تا انجا که شنیده ام ان مرحوم آثارش را که اغلب در مدح و مرثیه ائمه اطهار سروده بود جمع اوری کرده که متاسفانه هر چه جستجو کردم اثری از ان دیوان بدست نیامد مرحوم سرهنگ ایلپور که در امامزاده علی مدفون است می گفت درویش مندلی را بخوبی می شناسم او شاعر بود و اهل ذوق  ودر ادبیات فارسی و عربی در ایل بچاقچی بی نظیر بود حقیقت اینست که من کاسب و کاسب زاده و دارای استعداد شاعری بوده و هستم که امری خدادادی است منزل مسکونی ما مکتب خانه بود و مدرس ان مادرم بود که قران وکتب مذهبی و ادبی از جمله دیوان حافظ و صحبت لاری را تدریس میکرد و من در همین مکتب بدنیا امدم و از بدو طفولیت با کتب نامبرده اشنا شدم بهمین علت زودتر از حد معمول اثار طبع خداداد در من ظاهر شد و قبل از ورود به دبستان در حالیکه سواد نوشتن نداشتم بسیاری از ابیات حافظ و ایات قران را از حفظ  داشتم خود نیز شعر میگفتم و دیگران یادداشت میکردند در جایی گفته ام:

در دلم از روز اول عشق جانان داشتم        من نشان شاعری قبل از دبستان داشتم

اما در کلاس سوم دبستان بودم که اولین صله را گرفتم که یک چک بود اما نه چک بانک بلکه به معنی کشیده (سیلی)که از ناظم دبستان سعدی دریافت داشتم چرا که شعری سروده و خوانده بودم و یکی از همکلاسی ها گفته بود من دروغ میگویم اما وقتیکه به حقیقت امر پی برد در اجرای نمایشنامه ای ضمن تعریف از من خواست که ان شعر را بخوانم واز همان روز بود که بعنوان شاعر شناخته شدم من خیلی امیدوار بودم و خود را از بزرگان ادبی میدیدم :

لیک افسوس که مقدور نشد           انچه میخواست دلم جور نشد

کتابی نوشته ام بنام سرقت نامه که حدود 20سال بطور متناوب روی ان کا کرده ام من در بدیهه سرایی بیشتر کار میکنم و بدیهی است که یک شعر فی البداهه در ظرف چند ثانیه سروده میشود هر چقدر هم از نظر شهود عینی برای مکان و زمان خاص جالب باشد در مقایسه با اثار شعرایی که روزها برای یک قطعه شعر کار میکنند جلوه ای ندارد این بود  انچه شهید نوشته بود اضافه میکنم وی در سال54بوسیله و به معرفی دوتن از شاعران کرمانی به انجمن خواجوی کرمانی راه یافت و از همان نخستین جلسه مطرح شد مطرح در قدرت بیان، ژرف نگری ،بدیهه سرایی و حق پرستی .شهید بندی به گفته یکی از صاحب نظران علاوه بر قریحه هنری فردی حساس ودر قبال جریانات انحرافی و  افراد بدون تعهد شدیدالتاثیر بود و هرگز پیرامون ثناگویی و تملق نگشت اری کسیکه ازراه کسب و کار شرافتمندانه و پرداختن به کار رادیاتور سازی امرار معاش میکرد حقجو حقگو هم بود نمی توانست  جریانات خلاف اصول عالیه اسلامی انسانی را تحمل کند بخصوص که در جوانی سالها به ورزش باستانی روی اورده بود و یک کشتی گیر خوب مطرح و مدال اور محسوب می شد مجموعه اینها در شخص می تواند بهترین و مطمئن ترین ضامن باشد برای خوب بودن اشرف مخلوقات بودن و بندی نه به اغراق که به حق خوب بود و شریف

                                                    به روایت همسر :

او که سالها قبل از انقلاب از زمانیکه اشعار تند و انتقادیش را در روزنامه توفیق منتشر میکرد در حالیکه هنوز جوانی 22-23ساله بود در سال 56 پس از دیداری که با شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر داشت به کلی ماهییت ستیزه جوییش را با نابکاران روزگار نشان داد مرید او شد و مرتب به جلسات و مکانهایی که مبارزان بارژیم طاغوت حضور داشتند میرفت شعرها میسرود وشعارها ساخت و فریاد ها زد تا جائیکه مدتی تحت تعقیب مامورین رژیم قرار گرفت حتی یک بار او را به گلوله بستند که یکی از دوستان اوشهید خلیل اصغری خود را سپر بلای او کرد و شهید شد ولی شهید بندی با عزمی جزم ادامه داد و رفت تا در اولین اعزام در گروههای تبلیغاتی هنری در 64/9/11به همراه شعرای استان ودر معیت دوست صمیمی اش شهید رخشا با کاروان راهیان کربلا عازم جبهه شد

  قسم بنام تو بندی که جان میگیرم             ازدرگه ایزدی کمی زمان میگیرم

 تا نام بلند تو دوباره فریاد کنم                از روح الهی خودت توان میگیرم

 


  
  

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با بیان اینکه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،گفت: سالروز شهادت این شهید فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند.

 

محمود احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، به مناسبت 20 فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی اظهار داشت: سیدمرتضی آوینی در 1372 خورشیدی درحالی که مشغول ساخت فیلم مستند شهری در آسمان بود بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق در فکه به شهادت رسید؛ این رویداد غم انگیز سبب شد تا جمعی از هنرمندان و صاحب نامان حوزه ادبیات پیشنهاد نامگذاری این روز را به نام«روز هنر انقلاب اسلامی» به مقام معظم رهبری ارایه دهند؛ به دنبال این پیشنهاد رهبر معظم انقلاب نیز که نسبت به شهید آوینی علاقه خاصی داشتند، به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

وی با بیان اینکه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،‌ افزود: هر سال با فرا رسیدن این روز جامعه هنرمندان همزمان با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق با آرمان های شهدا،‌غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با مشارکت دستگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی اجرا می شود.

احمدی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه مراسم گرامیداشت شهید مرتضی آوینی گفت:‌این برنامه به ترتیب در روزهای 20،‌21، و 23 در شهرستان های سمنان،‌ دامغان،‌گرمسار و شاهرود برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس «شکوه حضور» نیز در سمنان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روز 19 فروردین ماه افتتاح شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان از دیگر برنامه هایی که در طول هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود را برگزاری ورکشاپ هنرای تجسمی و شب شعر انقلاب در شهرستان شاهرود و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و هنرمندان پیشکسوت در سطح استان عنوان کرد.

احمدی بیان داشت:‌ معرفی شهید شاخص هنرمندان کشور شهید«ماشاء الله صفاری» شاعر انقلابی و بدیهه سرا در فضای مجازی و رسانه و همچنین معرفی شهید شاخص هنرمندان استان سمنان شهید«بهمن ذوالفقاریان» نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.